Weź udział w Kongresie fachowców „Internet w modzie, moda w Internecie"

Gościem Kongresu fachowców „Internet w modzie, moda w Internecie”, będzie Magda Komarzeniec, z Centralnego Muzeum Włókiennictwa w Łodzi. W ramach swojego wystąpienia opowie o Roli instytucji w promowaniu mody i przemysłu odzieżowego. Miejsce, jako forma promocji.

5.03.2019, godz. 9.30 – 13.30, Targi Mody Poznań - Sala Ziemi

 

Centralne Muzeum Włókiennictwa w Łodzi powstało w 1960 roku. Piętnaście lat później utworzono w instytucji dział odzieży, który był ewenementem na skale kraju bo do tej pory w żadnym muzeum w  Polsce taki dział nie istniał. Zbiory podzielono na odzież dawną (do II wojny światowej) i współczesną. W trakcie 44 lat budowania kolekcji dział kilkukrotnie zmieniał nazwę i porządek aby od 2017 roku funkcjonować jako dział kontekstów kulturowych. Nasze muzeum było też prekursorem w przygotowaniu pierwszych ekspozycji w Polsce, w całości poświęconych modzie. Ta tradycja sięga aż 1981 roku. W muzeum zrealizowano kilkanaście większych i mniejszych wystaw poświęconych modzie. W 2018 roku instytucja otworzyła dwie wystawy modowe. W kwietniu otwarto wystawę „Christian Dior i ikony paryskiej mody”, pierwsza jej część poświęcona była kreacjom spod znaku domu mody Dior gdzie prezentowano oryginalne stroje, ale i uzupełniające je akcesoria – kapelusze, buty, jak również biżuterią, druga prezentowała najważniejsze powojenne tendencje światowego krawiectwa w interpretacji czołowych paryskich projektantów m.in. Niny Ricci, Loli Prusac, Cococ Chanel czy Pierre Cardin. Obiekty prezentowane na wystawie pochodziły z prywatnej kolekcji Adama Leja. W październiku po ponad roku przygotowań oddaliśmy naszym odwiedzającym kolejną wystawę modową „Jerzy Antkowiak-Moda Polska”. Pierwszą w Polsce wystawę, która w całości poświęcona była jednemu współczesnemu projektantowi, związanemu z najbardziej rozpoznawalną marką w historii rodzimej mody. Te dwa otwarcia pokazały nam, że moda nie tylko jest uwielbianym tematem przez naszych odwiedzających, ale jest też popularnym i interesującym tematem dla mediów oraz sponsorów. Oba modowe projekty były obudowane bogatymi programami towarzyszącymi, w których znalazły się oprowadzania kuratorskie, warsztaty dla dzieci i młodzieży, spotkania oraz panele dyskusyjne. Aktywności cieszyły się ogromnym zainteresowaniem do tego stopnia, że listy na oprowadzania kuratorskie zapełniały się w ciągu kilku godzin. Podczas debaty chcemy podzielić się swoimi doświadczeniami w budowaniu kolekcji, przygotowywaniu wystaw modowych oraz programów im towarzyszących, a także budowaniu relacji z mediami branżowymi i sponsorami.

 

Magda Komarzeniec manager kultury, łodzianka z urodzenia, ale i świadomego wyboru, pasjonatka historii Łodzi i łódzkich rodów fabrykanckich. Jest dyplomowaną specjalistką ds. komunikacji i zarządzania kulturą. Ma kilkuletnie doświadczenie w pracy w mediach oraz budowania wizerunku instytucji kultury.

Ukończyła filologię polską na Uniwersytecie Łódzkim i studia podyplomowe zarządzanie kulturą na wydziale filologicznym UŁ. W trakcie studiów rozpoczęła praktyki w łódzkim oddziale Telewizji Polskiej gdzie przez 4 lata pracowała jako prowadząca program i reporterka serwisu informacyjnego, zajmująca się głównie polityką miasta, rewitalizacją oraz kulturą. Dwa lata pracowała w Wydziale Kultury Urzędu Miasta Łodzi gdzie kierowała Zespołem ds. projektów odpowiadającym m.in. za budowanie wizerunku miejskich instytucji kultury, inicjowanie oraz koordynowanie lokalnych i ogólnopolskich projektów kulturalnych, a także współpracę z mediami. Od stycznia 2017 roku związana jest zawodowo z Centralnym Muzeum Włókiennictwa w Łodzi, gdzie pracuje na stanowisku zastępcy dyrektora ds. rozwoju i upowszechniania. Działy którymi kieruje to m.in. dział edukacji , dział realizacji wystaw i wydawnictw oraz dział promocji.

Wstecz

Partnerzy Medialni