Współpraca




Partnerzy Merytoryczni Kongresu

 

 

 

 

 

 

 



Poznań polską stolicą mody – za nami Targi Mody Poznań

Za nami najważniejsze wydarzenie biznesowe dla branży mody w Polsce, które szerokim echem odbiło się w mediach ogólnopolskich, branżowych i regionalnych. Były to dwa dni pełne inspirujących spotkań, prezentacji najnowszych trendów odzieżowych podczas pokazów mody, dyskusji i obserwacji nieustannie zmieniającego się rynku mody, co warunkowane jest nowoczesnymi technologiami i dynamiką samego sektora.

Targi Mody Poznań zgromadziły w swoich szeregach międzynarodowych projektantów i producentów odzieży, między innymi z takich krajów jak Bangladesz, Czechy, Francja, Indie, Szwecja, Ukraina, Włochy, Hiszpania, Niemcy, Turcja, Iran, Grecja, Rosja i Wielka Brytania, zaś najliczniejszą reprezentację tworzyli przedstawiciele Polski. Wydarzenie to było doskonałą okazją do nawiązania nowych kontraktów biznesowych oraz zakupu najnowszych kolekcji, które dzięki temu mają okazję pokazać się również w innych krajach. Zarówno wśród wystawców jak i zwiedzających słychać było intensywne dyskusje i negocjacje, dotyczące podjętych kontraktacji, które szybko kończyły się pozytywnie.

Made in Poland

Mimo wszystko, Targi Mody Poznań starają się wspierać przede wszystkim polskie marki i rynek, a także twórczość młodych projektantów. Poprzez stworzony wspólnymi siłami projekt Polska Moda, targi wzmacniają pozycję rodzimych produktów zarówno w kraju jak i zagranicą, podkreślając ich miejsce produkcji, wysoką jakość materiałów, oryginalność krojów, detale i perfekcyjne odszycie.

Trendy wiosna-lato 2019

Pierwszy dzień targów rozpoczął się bardzo intensywnie. Ponad 300 marek i firm rozstawiło swoje stoiska na dwóch piętrach Poznań Congress Center, witając klientów i prezentując swoje najnowsze kolekcje opiewające w spodnie, koszule, sukienki, płaszcze, a także dodatki takie jak obuwie, torebki, kapelusze, biżuteria czy skarpety.

„W sezonie wiosna-lato 2019 królują intensywne kolory, printy, zwiewne materiały, a także ponadczasowy jeans. Klasyka przeplatała się na wybiegu z nonszalancją i lekką ekstrawagancją. Szeroki wachlarz ofert pozwolił zarówno projektantom jak i producentom zainspirować się i podjąć decyzję, co w tym sezonie zdobić będzie ich półki sklepowe” – mówi Karolina Michalak, Dyrektor Targów Mody Poznań.

Kongres fachowców

W tym samym czasie w Sali Ziemi rozpoczął się wyczekiwany przez uczestników Kongres fachowców - „Internet w modzie, moda w internecie”. Całość rozpoczęła się o godz. 9:30 energicznym powitaniem przez prowadzącą całe wydarzenie – Paulinę Smaszcz-Kurzajewską – dziennikarkę, prezenterkę i specjalistkę w dziedzinie Public Relations. Wyjątkowa debata dotycząca przyszłości branży mody warunkowanej nowymi technologiami zebrała całą widownię słuchaczy. Prelegenci, którzy pojawili się na scenie to przedstawiciele uczelni artystycznych, instytucji kultury i sztuki, prawników, dziennikarzy modowych, reprezentantów popularnych w Polsce wirtualnych galerii handlowych, ekspertów ds. realizacji kompleksowych kampanii e-mail i SMS oraz showroomów i stylistów. Po zakończeniu Kongresu słychać było liczne głosy zadowolenia, płynące od uczestników spotkania. Energia bijąca ze sceny udzieliła się słuchaczom, którzy w kuluarach rozmawiali później na tematy dotyczące branży modowej i tego jak współcześnie rozwija się ta dziedzina.

Gala Polskiej Mody

Wieczorem odbyła się uroczysta Gala Polskiej Mody, którą zwieńczyły pokazy mody najnowszych kolekcji wystawców. Na przepięknym cat walku w Sali Ziemii zaprezentowały się Agnieszka Światły ze swoją kolekcją sukien ślubnych, Semper, Malove Fashion, Yvon, Kaskada, Feria, Masellini, Lidia Kalita ze swoją najnowszą marką Miss LK oraz partnerzy Targów Mody Poznań firma Impression z kolekcją Elisa Cavaletti i Wine & Fashion z premierowym pokazem marki Lion of Porches, która dopiero wchodzi na na nasz rynek. Podczas pokazów wystąpiła genialna Anna Karwan, finalistka programu The Voice of Poland.

Gościem honorowym podczas pierwszego dnia Targów Mody Poznań był sam Jerzy Antkowiak, legenda polskiej mody, który przyczynił się do rozsławienia tej dziedziny w Polsce. Projektant i stylista, dyrektor ds. wzornictwa w słynnej Modzie Polskiej, otrzyma tytuł doktor honoris causa od Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi. Podczas wieczornej gali pojawiła się również Natasza Urbańska, ambasadorka marki Caprice i wielu innych znamienitych Gości. Wyróżnienie za obsługę klienta oraz tworzenie pozytywnego wizerunku, otrzymali przedstawiciele gminy miasta Łowicz, którzy zaprezentowali firmy zrzeszone w tym regionie.

Pokazy handlowe i artystyczne

Dzień drugi był równie emocjonujący – wystawcy w dalszym ciągu prowadzili negocjacje, a zainteresowani klienci zwiedzali stoiska. Wśród zwiedzających pojawili się także blogerzy modowi, którzy relacjonowali cale wydarzenie w swoich mediach społecznościowych, zaś popularne stylistki z Novamoda wśród gości poszukiwały wyróżniających się stylem strojów.. W Sali Ziemi odbywały się pokazy handlowe marek takich jak Aurex, Zest, Grandio, Fratelli/Marbet, Bastet, Malove, Sempre, Wine&Fashion (Old Taylor, Cornoel Tapiocca, Nuria Vilardaga, Lion of Porches). Odbyły się również specjalne pokazy mody prezentuje kolekcje przygotowane przez studentów Pracowni Projektowania Ubioru z Uniwersytetu Artystycznegow Poznaniu, a także studentów kierunku wzornictwo z Uniwersytetu Techniczno-Humanistycznego w Radomiu.

Wstecz

Patron Medialny